Alternativ?!

Nu tänker jag tillåta mig att vara allvarlig. Det börjar närma sig skolavslutning och student. För varje år upplever jag att denna tillställning bara blir mer och mer kommersiell, handlare, krögare och andra firmor ser marknaden och för den enskilde eleven och anhöriga blir kostnaden bara högre och högre. Redan förra veckan var firandet igång med temafester fastän utsparken är inte förrän 16/6 ??? (eller där omkring) Det kan ju vara kul för de som har plånboken full men utanförskapet för de som inte har sponsring av föräldrar eller anhöriga, där blir utanförskapet bara större och större och varför ska vuxenvärlden locka med fest och alkohol till dessa snart vuxna personer, varken de eller deras hjärnor är mogna för detta! ....... För inte är det väl så det är att vara vuxen? Jag skulle vilja att det fanns flera alternativ till firande och att dessa styrdes av eleverna själva tillsammans med skolan ....... Det kanske redan finns bra alternativ till firande och där firandet är till för alla, i så fall kan ni väl dela med er av dessa! För inte ska väl studentfirande bara vara för de som har råd? För det är helt naturligt att i denna åldern att vilja vara som alla andra!!!! Kanske "ALLA ANDRA" kan vara något annat?!
Sjung om studentens lycklig dar ......... jag önskar ALLA studenter lyckliga dagar <3
1
britt ingvarsson

du har så rätt så