Det är ok att längta

Denna helgen och imorgon har det varit och är arbetsdagar, jo, jag jobbar också ;) !!! Dessa dagar är intensiva, då blir det inte mycket ork till annat och lilla lyan "förfaller" Jag orkar inte stå och laga mat från grunden när jag kommer hem från jobbet utan då får bli lite eller rättare sagt mycket enklare. Det är inte någon lätt ekvation att äta ekoligiskt, närodlat och hälsosamt om man inte handlar eller bättre upp odlar/ föder upp och lagar maten själv. Jag känner ingen stress eller press över detta och jag hoppas verkligen inte att ni som läser min blogg blir stressade och tror att jag alltid får ihop detta, för så är det inte.
Igår åt jag taccotallrik och i dag kokte jag några winerkorvar och till det färdigköpt potatissallad. I morgon också sedan är jag ledig några dagar och då får lilla lyan fixas i ordning och maten lagas med kärlek ...... då njuter jag! Jag brukar sova mycket om jag kännner för det och sedan på andra ledighetsdagen brukar det bli tid, ork och lust att träffa barn, barnbarn och vänner. Till helgen blir det mycket lantliv, bla annat ska jag träffa lilla loppan och femman, här är några bilder från vår förra träff
Lilla femman sov mest
Önskar er en skön söndag <3