Jag tänker ta priset som bästa sjusovare ;)

Att hormoner har stor betydele vet nog alla men att de är helt avgörande hade jag ingen aning om och att man själv kan balansera ev. rubbningarna känns hoppfullt.
Enkla råd som passar in på mig enligt boken är: Fasta inte, banta inte, träna inte pulshöjande träning, spring inte, gör ingenting som stressar binjurarna. Det inkluderar kaffe/koffein och blodsockerhöjningar. Börja med simning, yoga och andningsövningar. Sov som om det fanns ett pris att vinna för bästa sjusovaren. Ät högfettkost, medium protein och inte för mycket grönsaker (Hormonbiblen 2.0 för kvinnor genom hela livet. Författare Martina Johansson) Detta är tips som jag vet att jag mår bra av men de har inte har känts riktigt ok i den allmänna debatten och därför har jag också tvivlat men det gör jag inte längre :) Fridens lördag <3
#naturligt#