Så här gör jag!

Jag sparar frön, får av vänner och bekanta, snor i smyg, tar sticklingar och sår i den jord jag råkar ha hemma....... och för det mesta blir det superbra. Det där med att odla är enkelt och man behöver inte vara expert, läsa på innan (om man inte vill) det är bara att börja!
Hos mig heter tomaterna "Kungen i Bromölla", Röd Möllekulla", "Gul Kåraboda" och "Svart tomat" Det kanske hade varit kul att veta vad de hette från början men hos mig heter de namn som jag själv hittat på, utifrån den historia de har för mig :)
En stickling med namnet " Mormoris rosenpelargon" såklart heter den något helt annat men inte hos mig!
Jag sådde några citronkärnor för några år sedan om nu är plantan så fin och jisses vilka taggar den har, hoppas det blir citroner i år :) Livet är fint <3
#naturligt# - leva livet lite enklare - odling
2
Anna

Haha vadå snor fröer xD?
Blev så sugen på att fixa nu, men jorden ute har nog fryst fast lite, får kanske försöka mig på att ta fram lite- tänkte fixa tomater :D

Svar: Sticklingar när ingen ser ;)
Jag sår inomhus och driver upp plantor under extra ljus
Fridenslilja

Linnéa

åå citronplantan var ju superfin!:)

Svar: Tack :)
Fridenslilja