Vad blir det för mat?

Rensar i kylskåpet!!! Jag ogillar att kasta mat men ibland blir ju maten för gammal. Under helgen har jag inte haft någon lust att laga mat utan nöjt mig med weinerkorv och nybakat bröd ( jag skulle kunna leva av korv) jag kanske ska hitta på "korvdieten" Nej, jag skojar bara ;) Däremot har jag frossat i kokböcker för att hitta inspiration
Här är några av böckerna som ligger i köket. Det senaste tillskottet är "Det gröna skafferiet"
Förutom böcker så har jag tittat på div. matpogram, det finns de som hävdar att maten/dieten är vår "nya religion" och det finns ju vissa som är mer fanatiska än andra.
Soppa och omelett är perfekta rätter att ta till när man lagar av det som finns. Idag blev det soppa av morötter, potatis, lök och chili
Purjolök, chili och persilja från på balkongen
Goda tider <3
#levalivetliteenklare - #minbalkong