En matutmaning

Två barnbarn sov över hos mig i helgen och det första vi gjorde var att gå och handla och så klart fick de välja vad vi skulle äta........ och nu sitter jag här med massor med konstiga livsmedel som jag ska laga något av, för att slänga mat vill jag ju undvika. Matvarorna kanske inte är konstiga men det är inte de jag brukar köpa. Jag startar denna lediga onsdag med att laga korvgryta med hotdogs och chorizo (barnbarnen kom inte överens om vilken korv vi skulle köpa) Att laga mat till barnbarnen är en utmaning i sig, mina skulle kunna leva på pasta och pannkakor ;) Någon som känner igen sig? Kokbok för mormor ......... jag kanske ska skriva den ;)
Igår passade jag barnen i huset vid havet, vi plockade och torkade valnötter. När det var dags för kvällsmat fick jag inga glädjerop över maten jag lyckats fixa utan istället åt de knäckebröd med smör och drack mjölk ;) Härliga tider <3 Eller? <3
#livetsommormor