Drömmen om ett jordgubbsland

Jag har för det mesta planer som ligger långt fram i tiden och som är på gränsen till omöjliga att genomföra. Tankarna kan börjar så här: När jag får....... När jag kan ....... ( fyll i du också om du vill) När jag sedan inser att det faktiskt inte går på en gång att genomföra dessa så har jag en tendens till att ge upp. Nu tänkte jag ändra på det och har tagit till mig klokheter som " börja gräva där du står" Jag tänkte i höstas att jag skulle anlägga ett jordgubbsland ( inte på altanen utan i huset vid havet) och redan där i tanken skördade och åt jag alla dessa underbara bär, plus att jag hade frysen full och även hade syltat och saftat. Nu backar jag bandet och känner mig nöjd med att tagit första steget, nänligen att ha planterat 12 jordgubbsplantor i 2 balkonglådor ;)
Ett steg i rätt riktning!
#balkongodling#