Odlartankar

Sitter och spånar och planerar inför nästa odlings säsong, samtidigt som jag summerar årets. Sallat tomater gurka, chili, minipaprika och kryddväxter är det jag använder. Däremot behöver jag inte 22 chiliplantor som det blev i år eftersom jag inte kan slänga några plantor. Jag tänker ocså att jag bara ska så fröer som jag själv sparat.
Det blir väldigt dyra tomater om jag både ska köpa frön, krukor och ekojord, inte för att jag enbart odlar för att det ska bli billigare men jag gör ett försök till nästa år. En annan lärdom är att inte så allt i december ;) Det är i princip bara chilin som jag behöver så tidigt. Gurka ska jag så direkt i kruka på balkongen när det är frostfritt, för det var ingen hit att försöka förgro, ingen överlevde!
Idag ska jag röja vidare på balkongen och förbereda för hösten och vintern, och till nästa säsong kanske jag ska bereda plats för att kunna sitta på balkongen också och inte bara odla ;)
#balkongodling# - minbalkong