Rensar och röjer!

En viktig del av min semester är att rensa och röja och då menar jag inte bara saker utan även tankar och beteenden som jag lyckats samla på mig. Att släppa taget om det gamla är en förutsättning för att kunna släppa in något nytt, det har jag vetat sedan länge. Under semestern känner jag att jag måste ha utrymme för att bara vara, tänka klart och reflektera. En viktig fråga är: - Lever jag det liv jag vill leva? Dessa tankar förde mig via nätet till Kjell Haglunds hemsida, det finns även videoklipp med honom på you tube ( om du är intresserad) Det är märkligt att egot får så stor plats i vårt samhälle och att jaget trycks undan samtidigt som vi lite slarvligt säger " att alla duger som de är" " att all är unika" o.s.v ...... Inte undra på att vi alla är förvirrade ;) Vi ska ta tillvara på våra unika förmågor, utveckla oss själva, vi duger precis som vi är ...... fast ändå ska vi vara som alla andra, vara normala! Hur går denna ekvationen ihop?????
Fridens tisdag <3
leva livet lite enklare