Vad blir det för mat?

Jag är hemma från jobbet idag och kurerar mig från en trolig "barnbarnsbacill". Frågan just nu är vad jag ska hitta på att äta? Kylskåpet gapar tomt, frysen är avstängd och jag orkar inte ge mig ut för att handla.
Jag får helt enkelt botaniserar i mina skåp.
Till min förvånging hittar jag massor med möjligheter både av det som faktiskt växer och det som jag plockat, torkat, syltat, lagt in och saftat. I skafferiet finns även potatis, gullök, vitlök, morötter, några tomater och en bit paprika.
Vad blev det då för mat? En "hittepåpizza" med tomatsås, gullök, vitlök, chili, toppat med rivenost, färsk persilja och några ärtskott!
Hittade denna bok i mina gömmor som jag inte hade en aning om fanns, skriven av Niklas Kämpargård, så nu kryper jag upp i soffan och läser lite :) Fridens tisdag <3
#naturligt#