Bäckaskog Slott

Det är magiskt att besöka gamla byggnader, speciellt stott. Att strosa omkring, känna vingslagen från förr och fantisera om alla människor som gått på samma mark som jag nu går på.
För några år sedan var jag på spökvandring just här och jag kan säga att fast den var arrangerad så har jag aldrig varit så rädd i hela mitt vuxna liv ;)
Tänk om träd kunde tala! I slottsparken finns många gamla träd, jag tänker att vi borde plantera flera träd i våra trädgårdar. Speciellt med tanke på vårt allt varmare klimat, under tränden grönskar gräset, vi hittar skugga och fåglarna kan bygga bo ........ jag ser bara fördelar med att plantera träd <3
Finns det något vackrare än rosor mot en gammal tegelvägg?
Nunneört passar både i slott och koja, i huset vid havet växer den överallt :) Jag fortsätter att njuta av semesterdagar, lämnar hyrbilen och fortätter med andra färdmedel
Nu väntar lata dagar i lilla lyan och jag laddar inför en ny semestervecka <3 Livet är fint <3 Fridens lilja <3
#minabilder - #såntsomgörmigglad
1
Lars Nilsson

Hittade du inte upp till andra våningen i byggnaden - där är den gamle gamle gamle kungens våning, i intakt skick från den tid då han hade slottet som sin sommarbostad.

Svar: Där har jag varit, dock inte idag!
Fridenslilja